Bezpečnostní asistenční systémy
Jsme na tvé straně.
Nezáleží na tom, co se svým nákladním vozidlem přepravuješ: Nejdůležitější je bezpečně dojet. Asistenční systémy řidiče Mercedes‑Benz Trucks ti mohou pomoci udržet si přehled a mít jízdu pod kontrolou – zejména v kritických situacích. Zákonné standardy EU pro bezpečnostní asistenční systémy platné od poloviny roku 2024 budou přitom nejen splněny, ale svým rozsahem dokonce i zčásti překonány. Jak se na nákladní vozidlo Mercedes‑Benz sluší a patří.
Odbočování a změna jízdního pruhu
Active Sideguard Assist 2
- Monitorování na straně řidiče a spolujezdce
- Dvoustupňový varovný systém při rozpoznání nebezpečí (nejprve optická informace, poté optické varování a výstražný tón)
- Dokáže rozpoznat a varovat před nebezpečím v celém rychlostním rozsahu
- Dokáže aktivně zasáhnout a brzdit při odbočování doprava (pravostranný provoz), resp. doleva (levostranný provoz) v rychlostním rozsahu do 20 km/h, pokud řidič nereaguje na optické varování a výstražný tón
Brzdy
Active Brake Assist 6 Plus
- Aktualizace ke stávajícímu Active Brake Assist 6 za účelem včasného splnění nové legislativy AEBS pro 09/28
- 270stupňový záběr okolí kamerovou technologií a přídavnými radarovými snímači v oblasti světlometů a na boku
- Dokáže ještě lépe reagovat na chodce a cyklisty do rychlosti až 60 km/h
- U pohybujících se a stojících vozidel dokáže dosáhnout výrazně vyšší prevence nehod až do rychlosti 90 km/h
- Umí reagovat na pohybující se a stojící vozidla v zatáčkách s velkým poloměrem, např. na dálnici
- Dvoustupňový varovný systém: při rozpoznání nebezpečí dojde nejprve k optickému varování a rozezní se výstražný tón se současným částečným brzděním. Pokud řidič nereaguje, dojde k automatickému plnému brzdění
- Optické upozornění, pokud po 15 sekundách jízdy rychlostí vyšší než 10 km/h ještě není k dispozici plný výkon systému
- Lepší funkčnost také za špatné viditelnosti díky radarové technologii
Rozjezd a manévrování
Front Guard Assist
- Aktivní v jízdních situacích do 15 km/h
- Sledovaná oblast pokrývá mrtvý úhel před vozidlem (do cca 4 m) po celé šířce vozidla
- Dvoustupňový varovný systém při rozpoznání nebezpečí (optické varování, poté optické varování a výstražný tón)
Udržování jízdního pruhu a odstupu
Active Drive Assist 3
- Podporuje hospodárnou a příjemnou jízdu, zejména na dálnicích
- Poskytuje podporu v celém rychlostním rozsahu
- Podpora díky automatické regulaci odstupu s funkcí stop-and-go (rozjezd a zastavení v dopravní zácpě)
- Aktivní asistent jízdy v pruzích
- Umí zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu aktivním zásahem do řízení
- Při nečinnosti řidiče umí vozidlo začít mírně brzdit až do zastavení
- Dokáže při změně jízdního pruhu vrátit vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu, pokud je rozpoznáno nebezpečí kolize s vozidly ve vedlejším pruhu
Buďte pozorní
Attention Assist 2
- Slouží ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu
- Pracuje pomocí integrované infračervené kamery pro vizuální snímání polohy hlavy a zornic řidiče
- Při zjištěných známkách nepozornosti nebo únavy může vydávat optické varovné signály a akustické výstražné tóny
- Jedná se o uzavřený systém, tzn. všechna data zůstávají výhradně ve vozidle a po 15 minutách jsou systémem neodvolatelně smazána
Mohlo by vás také zajímat:
Charged to change
Již dnes jsme připraveni na zítřek
Společně na cestách
Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.
Daimler Truck AG, jako mezinárodně působící společnost, považuje rovné příležitosti, rozmanitost, otevřenost a respekt za základní hodnoty. To ukazujeme tím, jak myslíme, jednáme a komunikujeme. Všechny zvolené výrazy zahrnují samozřejmě všechna pohlaví a všechny identity.
1 Asistenční systémy řidiče umí řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.
2 Standardně v EU.
3 S příplatkovou výbavou S2J umí systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6 Plus.
4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.
5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6 Plus, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.
6 Od 02/26 bude systém Active Brake Assist 6 nahrazen systémem Active Brake Assist 6 Plus.
7 K dispozici od 02/2026.