Bezpečnostní asistenční systémy

Jsme na tvé straně.

Nezáleží na tom, co se svým nákladním vozidlem přepravuješ: Nejdůležitější je bezpečně dojet. Asistenční systémy řidiče Mercedes‑Benz Trucks ti mohou pomoci udržet si přehled a mít jízdu pod kontrolou – zejména v kritických situacích. Zákonné standardy EU pro bezpečnostní asistenční systémy platné od poloviny roku 2024 budou přitom nejen splněny, ale svým rozsahem dokonce i zčásti překonány. Jak se na nákladní vozidlo Mercedes‑Benz sluší a patří.

Odbočování a změna jízdního pruhu

Active Sideguard Assist 2

Zdokonalený systém Active Sideguard Assist druhé generace dokáže řidiče podpořit při změně jízdního pruhu nebo při odbočování s omezeným výhledem v celém rychlostním rozsahu. Dvoustupňový výstražný systém tě navíc dokáže upozornit na potenciální nebezpečí, takže včasným zásahem můžeš zabránit kritické dopravní situaci.

Grafika Active Sideguard Assist 2 s nákladním vozidlem a vedle něj jedoucím cyklistou
  • Monitorování na straně řidiče a spolujezdce 
  • Dvoustupňový varovný systém při rozpoznání nebezpečí (nejprve optická informace, poté optické varování a výstražný tón) 
  • Dokáže rozpoznat a varovat před nebezpečím v celém rychlostním rozsahu
  • Dokáže aktivně zasáhnout a brzdit při odbočování doprava (pravostranný provoz), resp. doleva (levostranný provoz) v rychlostním rozsahu do 20 km/h, pokud řidič nereaguje na optické varování a výstražný tón
Brzdy

Active Brake Assist 6 Plus

Systém Active Brake Assist již nyní splňuje zákonné požadavky AEBS (Advanced Emergency Braking System), které vstoupí v platnost v září 2028. 270stupňová fúzní technologie nabízí širší snímání okolí. Systém tak dokáže reagovat na kritické situace ještě rychleji. Tím lze dosáhnout vyšší prevence nehod jak u vozidel do rychlosti 90 km/h, tak u chodců a cyklistů do rychlosti 60 km/h. Systém nyní také jasně signalizuje, pokud ještě není plně aktivní.

Grafika Active Brake Assist 6 s nákladním vozidlem a osobním vozidlem jedoucím vpředu
  • Aktualizace ke stávajícímu Active Brake Assist 6 za účelem včasného splnění nové legislativy AEBS pro 09/28
  • 270stupňový záběr okolí kamerovou technologií a přídavnými radarovými snímači v oblasti světlometů a na boku
  • Dokáže ještě lépe reagovat na chodce a cyklisty do rychlosti až 60 km/h 
  • U pohybujících se a stojících vozidel dokáže dosáhnout výrazně vyšší prevence nehod až do rychlosti 90 km/h
  • Umí reagovat na pohybující se a stojící vozidla v zatáčkách s velkým poloměrem, např. na dálnici
  • Dvoustupňový varovný systém: při rozpoznání nebezpečí dojde nejprve k optickému varování a rozezní se výstražný tón se současným částečným brzděním. Pokud řidič nereaguje, dojde k automatickému plnému brzdění
  • Optické upozornění, pokud po 15 sekundách jízdy rychlostí vyšší než 10 km/h ještě není k dispozici plný výkon systému 
  • Lepší funkčnost také za špatné viditelnosti díky radarové technologii
Rozjezd a manévrování

Front Guard Assist

Front Guard  Assist může zvýšit bezpečnost jízdy ještě před začátkem jízdy: Sleduje dopravní situaci před vozidlem a podporuje vás v rychlostním rozsahu do 15 km/h, tedy např. v klidovém stavu vozidla, při rozjezdu nebo na křižovatkách. Pokud systém rozpozná pohybující se objekty před vozidlem, jako například osoby, umí varovný systém pomocí dvoustupňového hlášení nebezpečí pomoci včas zareagovat.

Grafika Front Guard Assist s nákladním vozidlem a dalšími účastníky silničního provozu před nákladním vozidlem
  • Aktivní v jízdních situacích do 15 km/h
  • Sledovaná oblast pokrývá mrtvý úhel před vozidlem (do cca 4 m) po celé šířce vozidla
  • Dvoustupňový varovný systém při rozpoznání nebezpečí (optické varování, poté optické varování a výstražný tón)
Udržování jízdního pruhu a odstupu

Active Drive Assist 3

Active Drive Assist nejnovější generace nabízí ještě větší bezpečnost a komfort, zejména na dlouhých cestách. Od automatické regulace odstupu (včetně stop-and-go v dopravní zácpě) přes inteligentního asistenta jízdy v pruzích až po funkci Emergency Steering: Při nebezpečí kolize při změně jízdního pruhu umí systém aktivně zasáhnout a vrátit nákladní vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu. Pokud byste například ze zdravotních důvodů přestal aktivně reagovat, umí varování Hands-off provést kontrolované nouzové brzdění.

Grafika Active Drive Assist 3 s nákladním vozidlem
  • Podporuje hospodárnou a příjemnou jízdu, zejména na dálnicích
  • Poskytuje podporu v celém rychlostním rozsahu
  • Podpora díky automatické regulaci odstupu s funkcí stop-and-go (rozjezd a zastavení v dopravní zácpě)
  • Aktivní asistent jízdy v pruzích
  • Umí zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu aktivním zásahem do řízení
  • Při nečinnosti řidiče umí vozidlo začít mírně brzdit až do zastavení
  • Dokáže při změně jízdního pruhu vrátit vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu, pokud je rozpoznáno nebezpečí kolize s vozidly ve vedlejším pruhu
Buďte pozorní

Attention Assist 2

Attention Assist 2 (Asistent sledování bdělosti 2) může při nepozornosti, resp. únavě řidiče přispět optickým varováním a výstražným tónem k zabránění nehodám. Pomocí integrované kamery zaznamenává vizuální pozornost řidiče na základě jeho úhlu pohledu a stupně únavy řidiče. Všechna data přitom zůstávají ve vozidle.

Grafika Front Guard Assist s nákladním vozidlem a dalšími účastníky silničního provozu před nákladním vozidlem
  • Slouží ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu
  • Pracuje pomocí integrované infračervené kamery pro vizuální snímání polohy hlavy a zornic řidiče
  • Při zjištěných známkách nepozornosti nebo únavy může vydávat optické varovné signály a akustické výstražné tóny
  • Jedná se o uzavřený systém, tzn. všechna data zůstávají výhradně ve vozidle a po 15 minutách jsou systémem neodvolatelně smazána

Mohlo by vás také zajímat:

Charged to change.

Charged to change

Již dnes jsme připraveni na zítřek.

Již dnes jsme připraveni na zítřek

Společně na cestách.

Společně na cestách

Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.

Daimler Truck AG, jako mezinárodně působící společnost, považuje rovné příležitosti, rozmanitost, otevřenost a respekt za základní hodnoty. To ukazujeme tím, jak myslíme, jednáme a komunikujeme. Všechny zvolené výrazy zahrnují samozřejmě všechna pohlaví a všechny identity.

1 Asistenční systémy řidiče umí řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.

2 Standardně v EU.

3 S příplatkovou výbavou S2J umí systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6 Plus.

4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.

5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6 Plus, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.

6 Od 02/26 bude systém Active Brake Assist 6 nahrazen systémem Active Brake Assist 6 Plus.

7 K dispozici od 02/2026.